افغانستان، سایه کرونا بر مذاکرات بین الافغانی

به گزارش مجله اندیشه، در حالی که گفته می شد مذاکرات بین الافغانی هفته آینده شروع می گردد اما ابتلای بعضی از اعضای تیم مذاکره کننده کابل بر این مذاکرات سایه افکنده است.

افغانستان، سایه کرونا بر مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان 10 خرداد گفته بود که مذاکرات بین الافغانی تا دو هفته آینده شروع گردد اما منابعی از ابتلای چند نفر از اعضای تیم مذاکره کننده افغانستان به کرونا خبر می دهند.

منابع می افزایند که اکنون تعیین نیست که این مذاکرات بصورت حضوری و یا به وسیله ویدئو کنفرانس برگزاری می گردد.

این در حالی است که طالبان و دولت افغانستان هنوز درباره محل و تاریخ مذاکرات به توافق نرسیده اند و رایزنی ها در این باره ادامه دارد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اخیراً گفته بود که زمان شروع مذاکرات به فرایند تبادل زندانیان بستگی دارد.

براساس توافق آمریکا و طالبان، مذاکرات بین الافغانی قرار بود 20 اسفند سال گذشته شروع گردد اما به دلیل پافشاری طالبان بر آزادی همه زندانیانش پیش از گفت وگوها این مذاکرات تا به امروز به تاخیر افتاده است.

از سوی دیگر نیز در متن توافقنامه محل برگزاری مذاکرات تعیین نشده است اما قطر، نروژ و آلمان گزینه های احتمالی میزبانی از این نشست هستند اما شیوع ویروس کرونا و محدودیت های سفر نیز ممکن است مانع دیگری برای شروع مذاکرات ایجاد کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1082

به "افغانستان، سایه کرونا بر مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، سایه کرونا بر مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید