افتتاح کشتارگاه صنعتی ایرانی در قزاقستان

به گزارش مجله اندیشه، یک کشتارگاه صنعتی مدرن در شهر آلماتی قزاقستان با حضور سفیر کشورمان در نورسلطان، وزیر کشاورزی قزاقستان و استاندار استان آلماتی افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

افتتاح کشتارگاه صنعتی ایرانی در قزاقستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پروژه کشتارگاه صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان روز پنج شنبه در مراسمی با حضور مجید صابر سفیر کشورمان در قزاقستان و ساپارخان عمروف وزیر کشاورزی قزاقستان و استاندار استان آلماتی افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

این کشتارگاه در شهر آلماتی جمهوری قزاقستان واقع شده است و توسط شرکت امپایر فود از بخش خصوصی کشورمان احداث شده است. ظرفیت کشتار روزانه این واحد صنعتی در هر شیفت کاری 1000 رأس دام سبک و 120 رأس دام سنگین می باشد.

این پروژه در زمینی به مساحت 6 هکتار و تاسیسات 7000 متر مربع و بر اساس آخرین فناوری های موجود و با استاندارد کامل ساخته شده است.

در قرنطینه دام ها، کشتار، نگهداری، بسته بندی، ارسال و دیگر مراحل این کشتارگاه، استانداردهای ایران رعایت شده است.

جمهوری قزاقستان با 2 میلیون و 724 هزار کیلومتر مربع مساحت و با جمعیتی بالغ بر 18و نیم میلیون نفر بزرگترین و مهم ترین قدرت مالی در منطقه آسیای مرکزی است. این کشور با ایران همسایه دریایی است و دو بخش کشاورزی و دامپروری از اولویت های اساسی همکاری میان دو کشور به شمار می رود.

پیش بینی می شود شانزدهمین کمیسیون مشترک مالی دو کشور در اوایل مهرماه امسال در جمهوری قزاقستان برگزار شود.

وزارتخانه های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان، مسئولیت کمیسیون مالی دو کشور را عهده دار هستتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 307

به "افتتاح کشتارگاه صنعتی ایرانی در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کشتارگاه صنعتی ایرانی در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید