اعطای تسهیلات دامپروری به عشایر کرمانشاهی

به گزارش مجله اندیشه، خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: علت ممانعت از خرید دام در گذشته احتمال تلف شدن دام و پیشگیری از به انحراف رفتن تسهیلات مالی بود اما اینک در راستای توسعه دامپروری و با استفاده از دام های اصلاح نژاد گردیده تسهیلاتی به عشایر و برخی روستاییان و خانوارهای مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می گردد.

اعطای تسهیلات دامپروری به عشایر کرمانشاهی

وی اضافه کرد: شرط اعطای این تسهیلات این است که افراد مذکور سه دام سنگین و بیش از 15 راس دام سبک از نژاد های اصلاح گردیده نظیر کردی، سنجابی، لر و بختیاری داشته و همچنین نسبت به غلاف زنی و داشتن کد 16 رقمی برای شناسه دار شدن دام ها اقدام نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تشکیل کمیته ای متشکل از جهاد کشاورزی، امور عشایری و نماینده استاندار برای آنالیز هزینه کرد تسهیلات در محل خود اطلاع داد و گفت: هدف از این مهم ارائه خدمت به روستاییان و عشایر و افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور از محل اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر است و سقف خاصی ندارد، اضافه کرد: در این رابطه محدودیتی برای پرداخت نداریم زیرا 200 میلیارد تومان از محل زلزله از سوی دولت به ما پرداخت شد و همچنین 180 میلیارد تومان از بخش توسعه اشتغال روستایی و عشایر و 80 میلیارد تومان نیز به نهادهای حمایتی پرداخت گردیده که در واقع با احتساب سایر منابع تسهیلات ما بیش از 800 میلیارد تومان خواهد بود.

شهبازی با بیان اینکه ما دغدغه مصرف صحیح این تسهیلات و اینکه منجر به فراوری گردد را داریم، گفت: کرمانشاه در زمینه دام از نظر شرایط اقلیمی و نیز دسترسی به علوفه مورد احتیاج شرایط خوبی دارد تا جایی که برای 2 تا 3 برابر ظرفیت موجود نیز مسئله ای نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 28

به "اعطای تسهیلات دامپروری به عشایر کرمانشاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات دامپروری به عشایر کرمانشاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید