اسبقیان: سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا خاتمه هفته معرفی می گردد، انتخابات 8 فدراسیون برگزار خواهد شد

به گزارش مجله اندیشه، شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان از معرفی سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا خاتمه هفته جاری اطلاع داد.

اسبقیان: سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا خاتمه هفته معرفی می گردد، انتخابات 8 فدراسیون برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شروین اسبقیان در حاشیه افتتاح کنگره پزشکی ورزشی درباره آخرین وضعیت فدراسیون دوومیدانی که دوره ریاست مجید کیهانی در آن سرانجام رسیده است، گفت: این فدراسیون و این رشته برای وزارت ورزش و جوانان، استراتژیک محسوب می شوند. دوومیدانی یک رشته المپیکی و پایه است، بنابراین انتخاب شخصی که بتواند در سال قبل از المپیک و در یک دوره چند ماهه امور مربوطه را به خوبی انجام بدهد، بسیار مهم است. وزیر ورزش نیز به این مسئله و ورزش های پایه توجه ویژه دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: سرپرست فدراسیون باید با نهایت حساسیت انتخاب گردد. ما در دوومیدانی، دو سهمیه المپیک گرفتیم و باز هم می توانیم این کار را انجام بدهیم. به هرحال تا سرانجام هفته، سرپرست فدراسیون دوومیدانی مشخص می گردد تا بتواند بستر و شرایط لازم را فراهم کند. نظر وزیر ورزش این است که یک مدیر باتجربه و صاحب نظر برای این حوزه به عنوان سرپرست معرفی گردد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان، درباره شرایط بعضی فدراسیون ها که در آن، سرپرست برای حضور در انتخابات ریاست ثبت نام می نماید و به همین دلیل، وزارت ورزش مجبور به انتخاب یک سرپرست جدید می گردد، گفت: در اساسنامه، مصوبه ای درباره اینکه سرپرست فدراسیون نمی تواند وارد انتخابات گردد، وجود ندارد و چنین چیزی پیش بینی نشده است. نظر وزیر ورزش همیشه بر این بوده است که انتخابات با عدالت و بدون حاشیه برگزار گردد. یک سرپرست چندین ماه حضور دارد و شاید در این مدت، مجموعه افراد حاضر در آن رشته خواستار حضور آن سرپرست در انتخابات باشند.

اسبقیان درباره موضوع مدرک تحصیلی سرپرست دبیری فدراسیون تنیس توضیح داد: سرپرست سمتی موقتی است و بیشتر این موضوع مدنظر واقع شده است که فردی فنی حضور داشته باشد تا در این مدت کوتاه، به امور فنی آسیب وارد نگردد. به هرحال ما هم شرایط تمام فدراسیون ها را آنالیز و بر آنها نظارت می کنیم.

وی درباره انتخابات بعضی از فدراسیون های ورزشی اعلام نمود: منتظر استعلام ها به منظور مشخص زمان برگزاری انتخابات چند فدراسیون هستیم که ورزش های رزمی و والیبال از جمله این فدراسیون ها هستند. سال جاری کوشش می کنیم انتخابات هشت فدراسیون برگزار گردد و یکی دو فدراسیون نیز که اسفند ماه، دوره ریاست چهار ساله رؤسای شان به سرانجام می رسد، باید مشخص تکلیف شوند. وزیر ورزش بر این موضوع تأکید دارد که انتخابات در سریع ترین زمان ممکن برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 478

به "اسبقیان: سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا خاتمه هفته معرفی می گردد، انتخابات 8 فدراسیون برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسبقیان: سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا خاتمه هفته معرفی می گردد، انتخابات 8 فدراسیون برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید