اثربخشی واکسن اسپوتنیک لایت به عنوان دُز تقویتی و ترکیبی

به گزارش مجله اندیشه، نتایج آزمایشات و تحقیقات بیشتر در آرژانتین نشان داده است که واکنش ایمنی بدن به واکسن اسپوتنیک لایت ساخت روسیه به عنوان دز تقویتی علیه بیماری کووید 19 افزایش یافته است.

اثربخشی واکسن اسپوتنیک لایت به عنوان دُز تقویتی و ترکیبی

به گزارش خبرنگاران، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در بیانیه ای اظهار داشت که در آرژانتین با حمایت این صندوق، اولین مطالعه دنیا در زمینه ترکیب واکسن ها انجام شد.

این بنیاد در توییتر گفت: اسپوتنیک لایت و مدرنا به عنوان دومین واکسن تقویتی (بوستر) به واکسن های دیگر یاری می نمایند تا پاسخ ایمنی قوی تری به ویروس کرونا نشان دهند.

آنها افزودند که ترکیب اسپوتنیک لایت و استرازانکا هم نتایج بسیار خوبی را نشان داده است.

بعلاوه این بنیاد گزارش نموده است که واکسن تک دُزیِ اسپوتنیک لایت به عنوان تقویت نماینده تا 83 درصد تاثیر گذاری و کارایی را در برابر سویه دلتای ویروس کرونا و بیش از 94 درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان نشان می دهد.

الکساندر گینتزبرگ، مدیر مرکز گامالیا گفت که واکسن تقویتی اسپوتنیک لایت می تواند مصونیت فرد را در برابر ویروس کرونا تقریبا تا شش ماه دیگر افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، واکسیناسیون معتبرترین راه برای محافظت در برابر ویروس کرونا است.

به گفته میخائیل موراشکو، سرپرست وزارت بهداشت روسیه، نسبت واکسیناسیون در میان بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 کمتر از 0.03 درصد است در حالی که اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1873

به "اثربخشی واکسن اسپوتنیک لایت به عنوان دُز تقویتی و ترکیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثربخشی واکسن اسپوتنیک لایت به عنوان دُز تقویتی و ترکیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید