اتحادیه اروپا: ادامه اختلافات سیاسی در افغانستان بر یاری های ما تاثیر می گذارد

به گزارش مجله اندیشه، سران هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان تصریح کردند که اختلافات سیاسی در این کشور باید بطور فوری سرانجام یابد و ادامه اختلافات بر یاری ها به افغانستان تاثیر منفی می گذارد.

اتحادیه اروپا: ادامه اختلافات سیاسی در افغانستان بر یاری های ما تاثیر می گذارد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد که سران هیئت اتحادیه اروپا، سفیران کشورهای عضو حاضر در افغانستان و سفیر نروژ با عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی تماس گرفتند.

در این بیانیه آمده که هیئت اتحادیه اروپا در این تماس تصریح کردند که اختلافات سیاسی هم اکنون باید تمام گردد.

بیانیه می افزاید: اگر اجازه ادامه اختلافات داخلی داده گردد این امر بهزیستی آینده مردم افغانستان را در خطر قرار می دهد و منافع گسترده ملت افغانستان باید در درجه اول قرار گیرد.

اتحادیه اروپا با اشاره به همه گیری کرونا و ضرورت پاسخ جمعی برای مقابله با این ویروس و شروع مذاکرات صلح تاکید نمود که حل بحران سیاسی کنونی افغانستان بیشترین فوریت را دارد.

این نهاد اضافه کرد: به عنوان دوستان و حامیان اقتصادی اصلی افغانستان ما همچنین این نگرانی را ابراز کردیم که عدم پیشرفت می تواند در آینده یاری های اقتصادی برای امنیت و توسعه این کشور را بطور منفی تحت تاثیر بگذارد.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز آمریکا تهدید نموده بود که درصورت ادامه بحران سیاسی افغانستان و عدم توافق اشرف غنی و عبدالله آمریکا یک میلیارد دلار از یاری هایش به افغانستان را کاهش خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 997

به "اتحادیه اروپا: ادامه اختلافات سیاسی در افغانستان بر یاری های ما تاثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: ادامه اختلافات سیاسی در افغانستان بر یاری های ما تاثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید