آمازون مجبور به افزایش دستمزد کارگران آلمانی شد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمازون پس از کارزاری طولانی با یکی از اتحادیه های کارگری عظیم اعلام نمود حداقل دستمزد کارگران در انبارهای این شرکت واقع در آلمان را به ازای هر ساعت 12 یورو (معادل 15 دلار) افزایش داد.

آمازون مجبور به افزایش دستمزد کارگران آلمانی شد

پس از آمریکا، آلمان دومین بازار عظیم آمازون به حساب می آید و اتحادیه کارگری از سال 2013 میلادی تا به امروز با برگزاری اعتصاباتی نسبت به دستمزد کم و شرایط نامساعد کار در انبارهای آن اعتراض نموده است.

این درحالی است که حداقل دستمزد کارگران آمازون در بعضی مناطق 11.30 یورو و در بعضی دیگر بیش از 12 یورو بوده است. طبق اطلاعات موجود دستمزد جدید از ماه جولای اجرایی می گردد.

به گفته سخنگوی آمازون افزایش دستمزد شامل تمام کارمندان می گردد و این شرکت تصمیم دارد در آینده دستمزدها را بیشتر افزایش دهد.

البته دستمزد فعلی آمازون از حداقل دستمزد قانونی آلمان (9.50 یورو به ازای هر ساعت) بیشتر است. اما کارگران این خرده فروشی آنلاین به طور مرتب و گسترده نسبت به حداقل دستمزد خود اعتراض نموده اند.

مقامات اتحادیه کارگری وردی اعلام کردند با توجه به آنکه آمازون در ماه های اخیر درآمد کلانی داشته، چنین افزایش دستمزدی حداقل کاری است که شرکت می توانست برای کارگرانش انجام دهد. همچنین به گفته این اتحادیه دستمزد مشخص شده، کمتر از مبلغ درخواستی بسیاری از کارگران است.

طبق آخرین آمار درآمد آمازون در سه ماهه نخست 2021 میلادی افزایش یافت و به 8.1 میلیارد دلار رسید. این رقم 3 برابر بیشتر از درآمد 2.5 میلیارد دلاری شرکت در سه ماهه نخست 2020 است.

این درحالی است که خرده فروشی آنلاین به دلیل شرایط و شیوه پرداخت دستمزد به کارگران با موجی از نقدها در سراسر دنیا روبرو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1717

به "آمازون مجبور به افزایش دستمزد کارگران آلمانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون مجبور به افزایش دستمزد کارگران آلمانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید