انگشت اشاره گالیله در موزه ایتالیا !

به گزارش مجله اندیشه، شخصیت های عظیم تاریخی همیشه در مرکز توجه مردم بودند و هر فرد کوشش می نماید میراثی ملموس و اختصاصی از فرد مورد نظرش را در کنار خود نگه دارد. این موضوع درباره گالیله هم صدق کرد. به گواه تاریخ، دوک عظیم شهر توسکانی در سال 1642 میلادی تصمیم گرفت جسد گالیله را در کنار مقبره پدر و نیاکانش دفن کند، اما چون این دانشمند در زمان خود به اسم یک ملحد معرفی شده بود، جسدش را در یک اتاق کوچک نزدیک کلیسای نو الایمان ها دفن کردند.

انگشت اشاره گالیله در موزه ایتالیا !

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پس از اینکه کلیسا متوجه اشتباه خود شد، مقبره گالیله را نبش قبر کردند و به جامانده های جسدش را با احترام کامل در بخش اصلی کلیسا به خاک سپردند، اما در این میان برخی از هواداران افراطی این دانشمند سه انگشت از انگشتان دست، دندان و ستون فقرات او را به یادگار برداشتند.

امروز انگشت اشاره گالیله در موزه ای به نام این دانشمند نگهداری می گردد؛ موزه گالیله در فلورانس ایتالیا قرار گرفته است. این موزه یادگاری مناسب از این هنرمند برای دوستداران وی و علم است.

موزه گالیله دربرگیرنده یکی از مجموعه های اصلی علمی دنیا است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1790

به "انگشت اشاره گالیله در موزه ایتالیا !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشت اشاره گالیله در موزه ایتالیا !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید